Saturday, July 25, 2009

Dah nak jadi, redha jek la...

Bila da terjadi camni..aku kesalla..kenapala aku x anta adik aku g kedai pg smlm..slalu aku tny, tp ntahla..x tertny plak aku pd ila pg tu..lg pun aku pun da tergesa2 nk g opis..tkt x dan plak mase nk g lakin lg...so...camtula..Tetibe dlm kol 1030pg camtu ayah kol aku..die ckp adik2 aku accident..ade kt hospital da...Ya Allah, hanya Tuhan jek yg tau risaunya hati aku mase tu..Terus aku mtk permission ngan kak ani, nk g hosp..Aku tkt sungguh...Dlm hati ni..x abes2 pk...knp la leh accident g...Hati marah btul ngan farid..knpla x serik2 g...bape kali da jatuh moto still x beringt g..Smp2 jek kt hosp, aku nmpk ayah..sorg...mak xde..jage kedai...nmpk ila pulak br kuar dr bilik doc...dlm kerusi roda...sdih gle aku tgk keadaan die...muka die abes calar..luka...ila knpla ko x angkat muka mase jatuh tu...die ckp die x ingt ape mase tu..gigi plak pth separuh...tu yg wat die lg tambah sedih..menangis aku..x snggup aku nk tgk keadaan die..tuhan..kuatkanlah semangat ila hadapi semua ni..tetapkanlah iman die...berikanlah die ketenangan..Nak marah pd adik pun x leh jgk sbb di jatuh pun disebabkan kereta yg langgar..aku pun x clear sgt ape yg sebenarnya terjadi waktu tu..Tapi yg pastinya aku x akan benarkan ila naik moto lg ngan adik..ckpla 2 kali adik bwk moto jatuh ngan ila..aku syg dua2 adik aku, tp geram knp adik still x beringt g..mslhnye, bkn die yg teruk..yg bonceng tu yg teruk..ila jgk yg kene tanggung sume..adik?? luka2 kecik jek kt tgn..
itu pun die xleh nk pk ke..mmg aku kecewa sgguh ngan adik..tp..perangai ttp same..ssh nk terima advice org lain.. Lps ni..ape2 pun biar aku yg g ulang alik anta and amek die blk dr kedai..xpela ssh cket, tp x pe..asalkan die x terdedah lg risiko jatuh moto..sbb aku tau mcm mane lagak farid bile bwk moto..Aku pun tkt nak naik ngan die..Adik adik...tlgla..
Mmg hari sabtu smlm...hari yg penat utk aku..utk mak ayah aku..kerja2 kat kedai sume kelam kabut..xde sape yg tlg..aku da sibuk jage ila kt umah, 2 org abg aku terpakse bantu mak ayah kt kedai..terpaksa sbb pekerja plak x de..blk kg..dan lps ni mmg agak sukar cket la life..nk adjust mase n keje..ila 4 sure kene rest kt umah smpla luka2 die kt pipi tu recover blk..mau sebln die kt umah..tp xpela..aku x nk die pk2 kan sgt..aku x nk die sedih..aku akan jd sedih gak nnt..adik pompuan aku ade 2 org jek..fiza ngan die..aku sedih la bile keadaan die jd camtu..hmmm...mungkin ini dugaan utk kami sekeluarga..Redha jek la..Dan aku sedih...Hari jadi aku tahun ni mmg x best lgsung...dan semua ni berlaku setelah berlalunya hari jadi aku..Sudah ditakdirkan semuanya berlaku..

No comments:

Post a Comment