Friday, May 29, 2009

Weekend without my 'ayah and mak'

Hari yang ditunggu oleh kedua ibu bape aku pun tiba..Rancangan derang nk ikut rombongan lawatan anjuran MARA tu betul2 muktamad. Mane taknye, sampai tiga negeri sekali mak ayah aku pegi..Langkawi, Kedah and Perlis..mane tak seronoknya..memang aku dapat rasakan sangat2 yang derang berdua tu suke sgt bile dpt join lawatan tu.Lagipun mak memang teringin sgt nk pegi Langkawi sane tu..So, bile dpt peluang camni..mmg x tolak la..lagipun aku da tgk da surat anjuran tu..Bayaran cume RM250 jek..pergi dan balik..mane leh lpkan peluang tu kan..So, ok la...Kalau dah itu yang mak dan ayah aku nak, aku dan adik beradik aku yg lain x bolela nak ingkar kan..derang happy, kite org adik beradik pun happy bile tgk derang kan..Tapi aku sedih la jugak sbb mak ngan ayah da g sane tp aku x ade..Aku belum penah sampai sane g..
Ikut plan asal, hujung tahun ni la kteorg satu family nk holiday ke Langkawi...tup tup bln 5 ni mak ayah da g dulu..Hmmmm....tapi xpela...kali ni biar derang berdua pegi dgn kwn2 derang..perasaan die mestila lainkan..definitely..hehe...kalau aku pun mcm tu jgkkan...tp cume hari aku belum smp jek..Ok balik pada hari ini, aku blk awl rini..kuar opis pukul 5.15ptg dan terus menuju ke larkin..MARALINER -WGA 5081...Hehe..Sampai plat no bas tu pun aku leh tgk..Bas tu stay kt bus stop depan plaza larkin..So, bile mak dan ayah da smp aku ikut derang la smp ke bas..Hmm...aku sorg2 jek..2 org adik aku tu da sah2 la tgh bz kt kedai...Nasib baik la Nali bwk Anis dtg sekali dgn seorg anak sedara Anis...Ishh cute sgt bdk tu..hehe..petah plak die bercakap..x takut org walaupun first time berjumpa..Legala jgk..xdela sorg2 kan..Oh ye..Anis tu bakal adik ipar aku..Rasa aku die sebaya kot ngan aku..Hehe..tapi xpela asalkan die baik and cool..Ayah mcm biasela..mane reti duduk diam2..mesti nk berjalan ke sane ke sini..smp aku tgk mcm ayah plak yg organize lawatan tu..die yang arrange kan org2 yg join trip tu..ayah...klu da bos, tetap bos jgk kan..hehe
Mak plak, org lain xde la nk pki lawa2 sgt..semua sempoi jek..yela long jouney kan..leceh la aku rase klu nk pki2 kain ke ape ke..tapi mak tak plak..:P Mak memang mcm tu..Suke melawa jek...jangan mak tak belikan aku pape blk dr sane nnt sudah la kan..sayang mak..
Akhirnya setelah semuanya setel..derang pun da nk berangkat da..sayunye hati aku..Waktu tu, hanya tuhan jela yang tau, segala mcm perasaan yg membelenggu aku..Aku berdoa pada tuhan agar die jauhkan dari segala keburukan dan lindungilah semuanya agar selamat pergi dan selamat kembali..
hari isnin baru derang blk sini..4 hari 3 malam..lame kan..nampaknya bosan cketla bile mak ayah xde ni..Tapi kenapa bile derang ade, kdg2 rase mcm mcm...nmpk sgt dalaman aku ni x kuat..huh..My weekend without my parents..Hope both of you enjoys there and bring something speacial for me and others..And i will think about what am i going to do this weekend..And can't wait for a family vacation to the beach in two weeks time...wahhhh..i love it..

No comments:

Post a Comment