Tuesday, June 23, 2009

Jangan kisah sangat tentang apa orang akan kata..

Manusia dicipta sama saje..Sempurna sifatnya, lengkap dengan otak yang membolehkan kita berfikir dan ia sebagai tanda yang manusia dan haiwan itu berbeza kelakuannya.. dan kite juga dianugerahi dengan hati yang membolehkan kita merasa, terasa dan peka dengan sekeliling kita..Jadi..kenapa sesame manusia suka nak membeza-bezakan dirinya dengan seorang yang lain..Letakkan diri mereka tu antara yang terbagus dan suka memperkotak-katikkan perlakuan orang lain.
Hmmm..apa panggilan yang sesuai kita nak beri pd golongan orang camni..
Macam hari ni, seorg 'kawan' meluahkan tentang apa yang di rasa dalam hati..Takut nk wat keputusan dan terlalu pikirkan sangat kata2 orang..Aku paham situasi yg mungkin akan dia tanggung..Yela..mulut manusia ni mmg x bole nk ttp kan..Nasib la klu org tu baik, bole berpk ok la..tapi, orang yang selalu rase x puas ati tu, x bole tgk org lain sng mcm mane plak kan.Dan itu mmg da jd kelazimannya..Kene kuatkan dalaman kitalah utk elak kata2 tu mempengaruhi kita dan mungkin bole merosakkan otak pikiran kita tanpa kite sedar..Yela..kadang kte bengang dengan org tu, tp kte ni plak jenis yang x melawan atau jenis bkn kaki gado atau berdebat, jadi apa yang kte wat hanyalah diamkan diri dan marah pd diri sendiri jek..bebel sorg2..
Marah x tentu pasal..Kan ke itu bole ganggu emosi kte sendiri..pdhal kte x ptt pun siksa otak kte camtu kan..So, aku ckp dengan die..jangan biarkan orang2 tu yang sekat kemahuan kte..jgn kerana mereka tu, kte lepaskan apa peluang yg ada depan mata..Tu akan merugikan kte kan.Mulut org akan berckp, dan kte yg dgr ni, pekakkan jela telinga and wat donno jek..walaupun adelah cket rase sakit ati tp enjoy yourself la bg hilangkan sume rase tu..then br u akan rase lega dr terlalu pk kan perangai org2 yg camtu.Tapi. klu u da ade keberanian nk bersemuka lg best..Sound jek blk..Bg mulut derang tu senyap..ingt derang tu sape..bsr sgt ke..bgs sgt ke..Betul x??? Hehe

No comments:

Post a Comment