Thursday, June 11, 2009

Sangat sangat menyampah dan tolonglah......

Subhanallah......Ya Tuhan..kuatkan semangat hambamu ini dari sekeliling yang tidak baik...Tiba-tiba angin aku terus jadi tak baik sey bila dgr si *s*a ckp camtu td..Kenapa?? Buruk sgt ke perbuatan setakat cicah sebatang sate dalam mangkuk yang sama dikongsi dgn orang lain..Pdhal mmgla mkn sesame, abeh kau nk mcm mane, msg2 amek satu mangkuk ke tuang kuah tu ke satu2 mangkuk..rubbish..nonsense..Apasal pandangan mata kau tu mcm x puas ati plak kan..Kdg2 aku terpk, camnelah lifestyle hidup derang ek kt luar sane..Setakat mcm tu, rase mcm geli ke nk mkn, cicah je la kan..pd aku perkara biasa..Ntah knp aku bole nk sound die plak kan..Lantak dielah nk ape ke kat aku..Aku xleh tahan betul..Lama-lama aku boleh jadi separuh gila la gaknya kot keje dengan orang2 yg jenis mcm ni..Bukan kerana aku bangga aku adalah aku, tapi aku amat bersyukur dengan seadanya aku..Banyak benda sebenarnya yang aku belajar sepanjang aku bekerja kt dlm co ni dengan pelbagai ragam manusia yang aku sendiri hingga ke hari ni masih x dpat nak paham..Tapi mujurlah ada segelintir golongan yang aku sangat senang untuk berkomunikasi dan tidak bemuka-muka..Aku harap mcm tula..Bukan hanya sekadar baik di depan, tapi buruk dibelakang..dan aku sedar inilah proses pembelajaran seseorang itu dalam menempuh jalanan kehidupan yang die sendiri pun x tau...Hmmmm...
anggaplah ini semua perkara yang remeh dan x perlu semakkan kepala otak dengan pikirkan perangai orang2 yang x msk akal tu...Okay yana....Cheer up...

No comments:

Post a Comment